
DOKUMENTY
DO POBRANIA
REGULAMIN CZARTERJACHTUNAJEZIORAKU.PL
§ 1
Definicje
-
Administrator: Kamila Wierzbicka prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą: Biwu Kamila Wierzbicka z siedzibą w Iławie, 14-200 Iława, ul. Wiejska 9 lok. 42, posiadającą NIP: 7441766640, REGON: 385840820,
-
Regulamin: niniejszy Regulamin czarterjachtunajezioraku.pl,
-
Serwis: prowadzony przez Administratora, na zasadach okreÅ›lonych w Regulaminie, system rezerwacji Jachtów, dostÄ™pny w domenie czarterjachtunajezioraku.pl,
-
Klient: podmiot, który dokonuje Rezerwacji za poÅ›rednictwem Serwisu, na zasadach okreÅ›lonych w Regulaminie; Klientem może być osoba fizyczna, która ukoÅ„czyÅ‚a 18 lat, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebÄ™dÄ…ca osobÄ… prawnÄ…, której ustawa przyznaje zdolność prawnÄ…,
-
Rezerwacja: procedura zawierania Umowy Czarteru w ramach Serwisu,
-
Umowa Czarteru: umowa o najem Jachtu zawierana pomiÄ™dzy Klientem a Armatorem, której treść jest dołączona na podstronie Do pobrania (wzór umowy czarteru),
-
Zaliczka: określona kwota pieniężna wymagana w procesie Rezerwacji, zaliczana na poczet Ceny Czarteru,
-
Cena Czarteru: wynagrodzenie za najem Jachtu w wysokości określonej w Umowie Czarteru,
-
Armator: posiadacz lub inna osoba posiadajÄ…ca prawo do wynajÄ™cia Jachtu, która oferuje jego najem w ramach Serwisu na zasadach okreÅ›lonych w Ofercie i Umowie Czarteru,
-
Jacht: jednostka pływająca o parametrach i standardzie wskazanym przez Armatora w Ofercie,
-
Oferta: propozycja zawarcia Umowy Czarteru na warunkach określonych przez Armatora przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach Serwisu, określająca Cenę Czarteru oraz zawierająca opis danego Jachtu.
§ 2
Postanowienia ogólne
-
Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Administratora w ramach Serwisu.
-
W celu przeprowadzenia Rezerwacji Klient powinien posiadać urządzenie podłączone do internetu i wyposażone w standardową przeglądarkę stron www, aktywny adres poczty elektronicznej oraz aktywny numer telefonu. Wszelka komunikacja z Klientem będzie odbywać się za pośrednictwem wskazanych przez Klienta: adresu poczty elektronicznej oraz numeru telefonu.
§ 3
Dokonanie rezerwacji i Korzystanie z Serwisu
-
W celu dokonania Rezerwacji należy wybrać Ofertę, następnie przejść do formularza rezerwacyjnego, podać prawidłowe i pełne dane wymagane w formularzu, a następnie dokonać Zaliczki we wskazanej w Ofercie wysokości.
-
Prawidłowe dokonanie Rezerwacji skutkuje zawarciem Umowy Czarteru na warunkach według załączonego do Oferty wzoru Umowy Czarteru. Powyższe oznacza, że od tej chwili Klient zawarł Umowę Czarteru z Armatorem.
-
Rezerwacja jest potwierdzona przez wygenerowanie i wysłanie:
-
do Klienta - na wskazany adres e-mail potwierdzenia Rezerwacji z informacjÄ… o wybranej Ofercie, numerze rezerwacji, potwierdzenie dokonania Zaliczki, miejscu i terminie odbioru Jachtu oraz danymi do kontaktu z Armatorem,
-
do Armatora – wiadomoÅ›ci e-mail i SMS z informacjÄ… o rezerwacji oraz danymi do kontaktu z Klientem.
-
-
Administrator upoważniony jest przez Armatorów do przeprowadzania Rezerwacji oraz pobrania Zaliczki. Pozostałą kwotÄ™ z tytuÅ‚u realizacji Umowy Czarteru Klient zobowiÄ…zany jest zapÅ‚acić bezpoÅ›rednio Armatorowi, na warunkach i w terminach okreÅ›lonych w Umowie Czarteru.
§ 4
Odbiór Jachtu
-
Klient zobowiÄ…zany jest do odbioru Jachtu w terminie i godzinach wskazanych w potwierdzeniu Rezerwacji.
-
RezerwujÄ…c Jacht, do którego prowadzenia zgodnie z opisem w Ofercie wymagane sÄ… uprawnienia, Klient lub osoba wyznaczona przez Klienta do prowadzenia Jachtu powinna posiadać odpowiednie i aktualne dokumenty potwierdzajÄ…ce uprawnienia żeglarskie lub motorowodne w chwili jego odbioru.
-
Administrator nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci w przypadku odmowy wydania Jachtu przez osobÄ™ dziaÅ‚ajÄ…cÄ… w imieniu Armatora spowodowane nieokazaniem przez Klienta wÅ‚aÅ›ciwych dokumentów takich jak dowód tożsamoÅ›ci, potwierdzenie dokonania Rezerwacji lub przez Klienta lub osobÄ™ przez niego wyznaczona - dokumentu poÅ›wiadczajÄ…cego stosowne uprawnienia żeglarskie lub motorowodne.
§ 5
Opinie i oceny
-
Administrator udostÄ™pnia Klientom możliwość publikowania opinii i oceny Oferty, z której skorzystaÅ‚ w ramach Serwisu. Publikowane opinie powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem realizacji Umowy Czarteru, w tym z rzeczywistÄ… funkcjonalnoÅ›ciÄ… wyposażenia Jachtu i nie mogÄ… zawierać:
-
wulgaryzmów, treÅ›ci obscenicznych lub nawoÅ‚ujÄ…cych do szerzenia nienawiÅ›ci rasowej, wyznaniowej lub etnicznej, propagujÄ…cych przemoc, nakÅ‚aniajÄ…cych do popeÅ‚nienia przestÄ™pstwa, jak również treÅ›ci ordynarnych, uznanych powszechnie za naganne moralnie oraz spoÅ‚ecznie niewÅ‚aÅ›ciwych,
-
treści naruszających dobra osobiste, a także nieuprawnione korzystanie z cudzego wizerunku,
-
danych osobowych bądź danych kontaktowych,
-
treÅ›ci o charakterze reklamowym, w tym adresów stron internetowych.
-
-
Administrator nie ingeruje w treści publikowanych opinii, jednakże przed publikacją zastrzega sobie prawo do ich moderacji lub usunięcia w uzasadnionych przypadkach, gdy:
-
naruszają zasady określone w Regulaminie bądź przepisach prawa,
-
zostały omyłkowo wystawione, jeśli ich treść jednoznacznie wskazuje na pomyłkę,
-
treść komentarza zawiera znaki, które powodujÄ…, że staje siÄ™ on nieczytelny.
-
§ 6
RozwiÄ…zanie umowy czarteru
-
Klient może odstÄ…pić od Umowy Czarteru bez ponoszenia dodatkowych kosztów, chyba że Umowa Czarteru, z zastrzeżeniem obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa, stanowi inaczej. OdstÄ…pienie od Umowy Czarteru bÄ…dź jej rozwiÄ…zanie odbywa siÄ™ na warunkach okreÅ›lonych w Umowie Czarteru bÄ…dź powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisach prawa.
-
DokonujÄ…c Rezerwacji Klient akceptuje warunki okreÅ›lone przez Armatora dotyczÄ…ce odwoÅ‚ywania rezerwacji (odstÄ…pienia od Umowy Czarteru) oraz niepojawienia siÄ™ po odbiór Jachtu. W przypadku każdej Oferty warunki odstÄ…pienia od Umowy Czarteru mogÄ… być różne i różny może być charakter dokonanej Zaliczki. Dokonana Zaliczka stanowi zapewnienie wykonania Umowy Czarteru i jeżeli Klient odstÄ™puje od Umowy Czarteru (odwoÅ‚uje RezerwacjÄ™) może nie mieć prawa do otrzymania zwrotu kwoty Zaliczki – również zgodnie z powszechnie obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa. Armator może dokonać potrÄ…cenia z Zaliczki kwoty na pokrycie szkody lub kosztów wynikajÄ…cych z faktu rezygnacji z wykonania bÄ…dź niewykonania Umowy Czarteru przez Klienta. JednoczeÅ›nie informujemy, że z uwagi na charakter usÅ‚ugi zwiÄ…zanej z wypoczynkiem jeżeli w umowie oznaczono dzieÅ„ lub okres Å›wiadczenia usÅ‚ugi, nawet jeÅ›li jesteÅ› konsumentem, nie przysÅ‚uguje Ci prawo odstÄ…pienia od zawartej na odlegÅ‚ość Umowy o czarter jachtu (art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach konsumenta), co oznacza, że możesz nie mieć prawa do zwrotu kwoty Zaliczki.
-
Armator może odstąpić od Umowy Czarteru wyłącznie na warunkach określonych w Umowie Czarteru i zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
§ 7
Płatności
-
Klient dokonuje wpÅ‚aty zaliczki za poÅ›rednictwem operatora pÅ‚atnoÅ›ci PayU S.A. z siedzibÄ… w Poznaniu, którego usÅ‚ugi udostÄ™pniono w ramach Serwisu bÄ…dź bezpoÅ›rednio na konto bankowe wskazane przez Administratora. Po przekierowaniu do serwisu operatora pÅ‚atnoÅ›ci, w celu dokonania pÅ‚atnoÅ›ci Klient powinien postÄ™pować zgodnie z komunikatami serwisu pÅ‚atniczego.
-
ChwilÄ… dokonania wpÅ‚aty Zaliczki jest moment otrzymania przez Administratora Å›rodków na wskazane konto bÄ…dź otrzymania komunikatu od operatora pÅ‚atnoÅ›ci o zaksiÄ™gowaniu pÅ‚atnoÅ›ci.
-
Administrator upoważniony jest przez Armatorów do przeprowadzania Rezerwacji oraz pobrania Zaliczki. Pozostałą kwotÄ™ z tytuÅ‚u realizacji Umowy Czarteru Klient zobowiÄ…zany jest zapÅ‚acić bezpoÅ›rednio Armatorowi, na warunkach i w terminach okreÅ›lonych w Umowie Czarteru.
-
Kaucję za Jacht Klient przekazuje bezpośrednio Armatorowi, w dniu odbioru Jachtu.
-
OpÅ‚aty za dodatkowe usÅ‚ugi, tj. nieobjÄ™te UmowÄ… Czarteru jachtu (np. opÅ‚ata za postój na parkingu, dopÅ‚ata za możliwość przetrzymywania zwierzÄ…t na Jachcie, opÅ‚ata za sternika, sprzÄ…tanie Jachtu), regulowane sÄ… w miejscu odbioru Jachtu przez Klienta.
-
Ceny podawane w Serwisie sÄ… cenami netto w polskich zÅ‚otych (PLN), do których doliczany jest podatek VAT 23%. Klient może zwrócić siÄ™ do Armatora w celu wystawienia stosownej faktury VAT.
§ 8
Rola i odpowiedzialność Administratora
-
Administrator prezentuje informacje, które otrzymuje od Armatorów. Armatorzy zobowiÄ…zani sÄ… do uaktualniania wszystkich informacji, które pojawiajÄ… siÄ™ w Serwisie. Administrator dokÅ‚ada staraÅ„, aby Å›wiadczyć usÅ‚ugi z najwyższÄ… starannoÅ›ciÄ…, ale nie jest w stanie sprawdzić i zagwarantować, że wszystkie informacje dostarczone przez Armatorów sÄ… dokÅ‚adne, kompletne i poprawne. Administrator nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za rzetelność Ofert , ich poprawnoÅ›ci oraz kompletność.
-
Administrator udostępnia Klientom Serwis, umożliwiający zawarcie Umowy Czarteru, natomiast nie ponosi odpowiedzialności za zachowania Klienta lub Armatora, ani za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie przez nich czynności faktycznych bądź prawnych w związku z zawartą Umową Czarteru. Administrator nie jest stroną Umowy Czarteru. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za następstwa działań podjętych przez Klienta, Armatora oraz osoby trzecie, a stanowiących naruszenie postanowień Regulaminu. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zdolność Klienta bądź Armatora do bycia podmiotem czynności prawnych.
-
Administrator przekazuje Klientom swoje dane teleadresowe w celu umożliwienia Klientom szybkiej i efektywnej komunikacji w zakresie objętym świadczonymi usługami, Ofertą oraz Umową Czarteru.
§ 9
Rola i odpowiedzialność Armatora
Odpowiedzialność wobec Klienta za wykonanie Umowy Czarteru ponosi Armator będący stroną Umowy Czarteru.
-
Armator ponosi peÅ‚nÄ… odpowiedzialność za treść Oferty. Armator ponosi w szczególnoÅ›ci odpowiedzialność za:
-
rzetelnÄ… OfertÄ™ Jachtu w Serwisie, w szczególnoÅ›ci za zgodność z prawdÄ… i zgodność z wymogami prawa, w tym za uwzglÄ™dnienie informacji wymaganych przepisami dotyczÄ…cymi ochrony konsumentów, prawidÅ‚owość parametrów oraz danych dotyczÄ…cych standardu Jachtu, Ceny Czarteru, dostÄ™pność, standard oraz aktualność fotografii Jachtu zamieszczonych w Serwisie,
-
posiadanie przez Jacht ubezpieczenia, aktualnej karty bezpieczeÅ„stwa (o ile jest wymagana) lub innych, niezbÄ™dnych dokumentów, badaÅ„, upoważnieÅ„ i atestów wymaganych do wykonania żeglugi na podstawie Umowy Czarteru,
-
posiadanie przez Jacht, w czasie trwania Umowy Czarteru, wyposażenia podstawowego wymaganego obowiązującymi przepisami prawa,
-
terminowe przekazanie Jachtu Klientowi.
-
-
Dochodzenie i zaspokajanie roszczeÅ„ Klienta w stosunku do Armatora odbywa siÄ™ z uwzglÄ™dnieniem warunków wskazanych w Umowie Czarteru oraz na podstawie powszechnie obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa.
§ 10
Działania niedozwolone
Klient jest zobowiÄ…zany do powstrzymania siÄ™ od jakichkolwiek dziaÅ‚aÅ„ o charakterze bezprawnym, a w szczególnoÅ›ci od korzystania z Serwisu bezpoÅ›rednio lub poÅ›rednio w celu sprzecznym z prawem, w celu naruszenia przepisów prawa, od korzystania z Serwisu w sposób sprzeczny z Regulaminem, dobrymi obyczajami lub powszechnie przyjÄ™tymi zasadami korzystania z sieci Internet, w sposób naruszajÄ…cy prawa Administratora, innych Klientów, Armatorów lub osób trzecich, w szczególnoÅ›ci poprzez podawanie nieprawdziwych bÄ…dź wprowadzajÄ…cych w błąd danych, podszywanie siÄ™ pod inne podmioty, nadużycie posiadanych uprawnieÅ„ bÄ…dź niedopeÅ‚nienie obowiÄ…zków posiadania uprawnieÅ„, a także od dostarczania danych powodujÄ…cych zachwianie pracy, przeciążenie systemów informatycznych lub nieuprawnione modyfikowanie danych zawartych w Serwisie.
-
Zabronione jest wykorzystywanie elementów graficznych Serwisu, ukÅ‚adu i kompozycji stron internetowych, elementów graficznych, a także innych praw wÅ‚asnoÅ›ci intelektualnej, bez wyraźnej, pisemnej zgody Administratora. Zabronione jest jakiekolwiek agregowanie i przetwarzanie danych oraz innych informacji dostÄ™pnych w Serwisie w celu ich dalszego udostÄ™pniania osobom trzecim w ramach innych serwisów internetowych, jak i poza sieciÄ… Internet.
§ 11
Ochrona i poufność danych
Administratorem danych osobowych jest: Kamila Wierzbicka prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą: Biwu Kamila Wierzbicka z siedzibą w Iławie, 14-200 Iława, ul. Wiejska 9 lok. 42, posiadającą NIP: 7441766640, REGON: 385840820.
-
Podane przez Klientów dane osobowe Administrator gromadzi i przetwarza zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa, PolitykÄ… PrywatnoÅ›ci oraz PolitykÄ… Cookies. Priorytetem Administratora jest zapewnienie poufnoÅ›ci i bezpieczeÅ„stwa danych osobowych Klientów.
-
Dane Klientów mogÄ… być przekazywane osobom trzecim, w przypadku, gdy jest to niezbÄ™dne do celów komunikacyjnych, zawarcia lub wykonywania Umowy Czarteru bÄ…dź wynika z obowiÄ…zujÄ…cych przepisów prawa. Klient upoważnia Administratora do przekazania jego danych Armatorowi w zwiÄ…zku z zawarciem Umowy Czarteru, w celu jej wykonania.
-
Klient ma prawo do wglÄ…du do przetwarzanych danych osobowych w każdym czasie, jak również prawo do ich poprawiania oraz żądania ich usuniÄ™cia z bazy kont.
-
Podanie danych osobowych w ramach korzystania z Serwisu jest dobrowolne, jednakże konieczne w celu realizacji usÅ‚ug, w szczególnoÅ›ci zawarcia Umowy Czarteru i dokonania Rezerwacji.
​
§ 12
Reklamacje
-
Administrator dokłada wszelkich starań, aby świadczone usługi były najwyższej jakości. Klient może złożyć reklamację, jeżeli usługi świadczone przez Administratora przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Administratora lub są realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu.
-
Reklamacje, których przedmiotem jest nienależyte wywiÄ…zanie siÄ™ z Umowy Czarteru przez Armatora, należy kierować wyłącznie do wÅ‚aÅ›ciwego Armatora. Reklamacje rozpoznaje Armator na zasadach zapisanych w warunkach Umowy Czarteru, zgodnie ze stosowanymi przez siebie zasadami i obowiÄ…zujÄ…cymi w tym zakresie przepisami prawa.
-
Reklamację dotyczącą usług Administratora można złożyć na adres e-mailowy: czarterjachtunajezioraku@gmail.com lub w formie pisemnej na adres Administratora: 14-200 Iława, ul. Wiejska 9 lok. 42.
-
Prawidłowo złożona reklamacja dotycząca usług Administratora powinna zawierać co najmniej:
-
oznaczenie Klienta (imiÄ™, nazwisko lub nazwÄ™, adres zamieszkania lub siedzibÄ™ oraz adres poczty elektronicznej),
-
przedmiot reklamacji,
-
okoliczności uzasadniające reklamację.
-
-
Administrator rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres poczty elektronicznej podanej przez Klienta.
§ 13
Postanowienia końcowe
-
Administrator może zmienić Regulamin lub uruchomić zmodyfikowanÄ… bÄ…dź nowÄ… wersjÄ™ usÅ‚ug Å›wiadczonych w ramach Serwisu. Zmiana staje siÄ™ skuteczna w terminie wskazanym przez Administratora, który nie może być krótszy niż 10 dni od momentu udostÄ™pnienia w Serwisie zmienionego Regulaminu, z zastrzeżeniem, że Rezerwacje zÅ‚ożone przed wejÅ›ciem w życie zmian sÄ… prowadzone na zasadach dotychczasowych.
-
Postanowienia niniejszego Regulaminu w relacjach miÄ™dzy Administratorem a Klientem bÄ™dÄ…cym konsumentem nie uchybiajÄ… obowiÄ…zujÄ…cym przepisom prawa, których stosowania nie można wyłączyć, a które przyznajÄ… konsumentom szerszÄ… ochronÄ™.
-
Administrator nie ponosi odpowiedzialnoÅ›ci za problemy techniczne uniemożliwiajÄ…ce Å›wiadczenie usÅ‚ug w ramach Serwisu zaistniaÅ‚e z powodu siÅ‚y wyższej, zdarzeÅ„, za które odpowiedzialnoÅ›ci Administrator nie ponosi, jak np. w wyniku dziaÅ‚ania osób trzecich lub Klienta. Administrator ma prawo do czasowego zaprzestania Å›wiadczenia usÅ‚ug spowodowanych przerwami na konserwacjÄ™, awariami czasowymi lub częściowymi w dziaÅ‚aniu Serwisu, usuwania usterek, unowoczeÅ›niania, jak i zmiany szaty graficznej Serwisu.
POBIERZ (*.PDF)